Kolme tehokasta syytä, miksi lapset hyötyvät musiikkikasvatuksesta osana opetussuunnitelmaansa, erityisesti nuorena. On tehty paljon tutkimusta pienten lasten musiikkikasvatuksen hyödyistä.
Musiikin toistaminen parantaa keskittymistä, muistia ja itseilmaisua
Yksi kaksivuotinen tutkimus Sveitsissä ajaa 1200 lasta yli 50 luokat tieteellisesti osoitti, miten musiikin pelaaminen parantaa lasten käsittelyssä ja sanallinen taitoja parantamalla keskittymistä, muistia ja itseilmaisua. (1) Nuoremmat lapset, joilla oli kolme musiikkiluokkaa viikossa ja kolme vähemmän opetussuunnitelmia, tekivät puheen nopean kehityksen ja oppivat lukemaan helpommin.
Muut tutkimuksen paljastamat vaikutukset osoittivat, että lapset oppivat pitämään toisistaan enemmän, nauttivat koulusta enemmän (kuten opettajatkin) ja olivat vähemmän stressaantuneita eri testien aikana, mikä osoittaa, että he pystyivät paremmin käsittelemään suorituskykypainetta.
Musiikin toistaminen parantaa kykyä ajatella
Jatkuva tutkimus University of California-Irvine ja University of Wisconsin-Oshkosh (2) osoittavat, että oppiminen ja musiikin soitto rakentaa tai muuttaa Neural polkuja liittyvät alueellinen päättely tehtäviä, jotka ovat ratkaisevan tärkeitä korkeampi aivojen toimintoja, kuten monimutkaisia matematiikka, shakki ja tiede.
Ensimmäiset tutkimukset osoittivat, että Mozartin sonaatin kuunteleminen paransi tilapäisesti lapsen tilallisia kykyjä. Lisätutkimuksissa verrattiin lapsia, joilla oli tietokonetunteja, lapsia, joilla oli laulutunteja, lapsia, jotka oppivat musiikkia näppäimistöllä, ja lapsia, jotka eivät tehneet mitään muuta. Lapset, jotka olivat olleet Musiikki luokat teki huomattavasti suurempi – jopa 35% korkeampi – kuin lapset eivät Kuka oli tietokoneluokat tai tehnyt mitään muuta. (3)
Musiikin oppiminen auttaa alisuoriutuvia opiskelijoita parantamaan
Tutkijat Brown University Yhdysvalloissa (4) havaitsi, että vuotiaille lapsille 5-7 vuotta, jotka olivat jääneet jälkeen heidän koulun suorituskykyä oli kiinni heidän ikäisensä käsittelyssä ja olivat heidän edellä matematiikan jälkeen seitsemän kuukauden musiikin oppituntia. Lasten luokkahuoneessa asenteita ja käyttäytymisluokitukset olivat myös merkittävästi parantuneet, ja vuoden jälkeen musiikkiluokat olivat mitoitettu paremmin kuin lapset, joilla ei ollut muita luokkia.
- E W Weber, M Spychiger ja J-L Patry, Musik macht Schule. Biografie und Ergebnisse eines Schulversuchs mit erweitertemMusikuntericcht. Padagogik der Blauen Eule, Bd17, 1993.
- Erilaisia tutkimuksia Dr. Gordon Shaw (University of California-Irvine) ja dr. Fran Rauscher (University of Wisconsin-Oshkosh), muiden kanssa. Mukaan lukien nature 365:611-lehdessä julkaistut kirjeet ja neurotieteen kirjeet 185:44-47
- E L Wright, W R Dennis & R L Newcomb. Neurologinen Res.19:2-8. 1997
- M F Gardiner, Kettu, F Knowles & D Jeffrey. Oppiminen parani taidekoulutuksen avulla. Luonto 381:284. 1996.